Najczęściej sporządzane dokumenty notarialne w prawie spadkowym to:
- akt poświadczenia dziedziczenia (w tym poprzedzający go protokół dziedziczenia),
- oświadczenia o przyjęciu bądź odrzuceniu spadku,
- testament (w tym zawierające zapis windykacyjny, zapis zwykły, polecenie lub pozbawienie uprawnionego prawa do zachowku),
- rejestracja testamentu w Notarialnym Rejestrze Testamentów – na życzenie testatora,
- odwołanie testamentu,
- umowa zrzeczenia się dziedziczenia,
- umowa działu spadku.
Dokumenty wymagane do sporządzenia testamentu
- dane osobowe testatora: imiona, nazwisko, imiona rodziców, nr dowodu osobistego i data ważności, PESEL, adres zamieszkania, miejsce urodzenia;
- dane osobowe osoby powołanej do spadku: imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL,
- jeśli w testamencie ma być zapis windykacyjny i jego przedmiotem ma być nieruchomość, dodatkowo niezbędne będzie podanie nr księgi wieczystej.
Dokumenty potrzebne do sporządzenia oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku
- odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy,
- informacja o pozostałych spadkobiercach ustawowych i testamentowych: imiona, nazwiska, adres zamieszkania.
Dokumenty potrzebne do przygotowania aktu poświadczenia dziedziczenia
- odpis aktu zgonu spadkodawcy (dwa egzemplarze, jeśli nie minęło 6 miesięcy od chwili śmierci),
- przecięty dowód spadkodawcy, względnie zaświadczenie z gminy o numerze PESEL,
- testament spadkodawcy (jeśli został sporządzony),
- akty stanu cywilnego spadkobierców: skrócone odpisy aktów urodzenia lub skrócone odpisy aktów małżeństwa (akt małżeństwa w przypadku małżonka spadkodawcy oraz dzieci, które zmieniły nazwisko po zawarciu związku małżeńskiego),
- numer księgi wieczystej nieruchomości wchodzącej w skład spadku,
- dane osobowe spadkobierców - to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego i data ważności, PESEL, adres zamieszkania